Gerçek Hesap Bu! / Nejat İşler

10:00

Herkese Selam,

Biyografi okumaya ilk Can Dündar'ın yazdığı Birand kitabıyla başlamıştım. Can Dündar'ın kaleminden mi yoksa Birand'ın hayatı beni etkilediğinden mi bilmem o gün bu gündür biyografi okumaktan ayrı bir zevk alıyorum.

Yaşanan hayatlarda eski zaman anlatımları, yaşanılanlardan çıkarılan dersler farklı bir şekilde anlamlı geliyor.

Nejat İşler'i ilk Gülbeyaz dizisinde tanımıştım neredeyse herkes gibi ama bu kitapta gördüm ki daha öncesi de varmış.

Nejat İşler, kitabı sanki yazmak zorundaymış gibi yazdığını belirtmiş kitabın başında ya da bana öyle geldi fakat hani vardır ya 'yazmış olmak için yazılan kitaplar' onlardan değil. Samimi yazılmış belli. Sanki Nejat İşler ile aynı rakı masasına oturmuşsun da sana anılarını anlatıyor havası var kitapta.
Belli bir jargon kullanmış, anlamakta zorlanmıyorsun. Argo demek istemediğim için jargonu kullanıyorum çünkü biraz külhanbeyvari.



Kısacası kitabın kendine ait bir havası, anlatımı var. Aslında Nejat İşler'in daha önce dergilerde yayınlanmış yazılarını okuyanlar nasıl bir havadan, anlatımdan bahsettiğimi anlamıştır.

Kitap, 182 sayfa. 29 farklı bölümden oluşuyor. Kimi bölümde çocukluğundan bahsediyor kimisinde arkadaşlarından. Gümüşlük'e neden taşındığını da anlatmış, Tuncel Kurtiz'e, Savaş Ay'a olan sevgisini de.
Hatta rüyasını bile..

Tebessümle okuyorsun kitabı.

Altı çizilecek güzel cümleler vardı kitapta fakat abartmayıp, 'hmmmm' dedirtenleri çizdim. 😊

'... masaya gelen, selamını, değere göre değil, 'geçer akçe'ye göre verirse, kibarca masadan kalk, seni de insan enflasyonuna katar.' 

'Sadece nefesini sevdiğim birinin yakınlarda olması beni rahatlatır. Bencilce bir şey, biliyorum. Ama birbirimize ihtiyacımız olduğunu hissediyorum ve bunu değerli buluyorum. '

'Mekanların ruhunu insanlar belirliyor gibi gelir bana hep.' 

'Bu memlekette kadın olmak bizatihi devrimci bir durum.'

Kitapta birçok güzel film ve kitap isimleri de vermiş Nejat İşler. Reservoir Dogs, Her Temas Bir İz Bırakır, Soğukkanlılıkla, gibi..

Kitaptan,
Nilgün Marmara'nın 80'lerde Gümüşlük'te pansiyon işlettiğini, 
Savaş Ay'ın asker kaçağı olduğunu, 
Barda filminin gerçek bir hikaye olduğunu ve bu yüzden dava açıldığını hatta dava açan kişinin daha sonra Hrant Dink Cinayeti'nde görgü tanığı olarak konuştuğunu; ,
Nejat İşler'in Steve Jobs esprisine maruz kaldığını öğrendim 😊

Bir biyografi severseniz ya da içten yazılmış bir eser okumak isterseniz, alın okuyun..

Sevgiyle ve Sağlıkla Kalın! ❤

Benzer Yazılar

2 Yorum

  1. Kitabı okumadım ama sen çok güzel yorumlamışsın. Ellerine sağlık, sevgiler! ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biyografi seviyorsan okumalısın bence. Çok teşekkür ederim ♥

      Sil