Minimalizme 10 Adım..

10:00

Herkese Selam,

Son zamanlarda mutlaka bir yerlerde karşılaştığımız bir sözcük var; Minimalizm.

Kökü 1960'lara dayanan kelimenin öz tanımı ise 'Sadelik'

Sade bir yaşam, huzurlu bir yaşamın anahtarı gibi geliyor kulağa ama hangi açıdan 'sade' olmak istediğimiz de önemli sanki.

Birkaç maddelik bir liste oluşturdum, hayatımızın karmaşıklığına biraz 'es' verip sadeleşebilmek adına. 😊



1. Haftada bir gün boyunca 'offline' kalın. 
    Tüm teknolojik cihazlardan uzak durun mesela. Geçen aylarda bir gün boyunca denedim; bol bol kitap okudum. Yazı yazdım. Yürüyüşe çıktım ve sevdiklerimle vakit geçirdim, telefonum yanımda olmadan. Günün keyfini çıkardım. Oldukça huzurlu hissettim ama bir bağımlı olduğum için zaman zaman telefonumu aramadım değil hani.

2. Gün içinde şikayet etmeyin. 
    Bu yazımda mutsuz olduğumuzdan ve mutlu olmak için çabaladığımızdan bahsetmiştim. Şikayet etmek de bir mutsuzluk sebebi bana göre. Çünkü ettiğimiz her şikayet ruhumuzdan bir parçayı alıyor. Düşünün mesela, otobüste ya da trafikte birine sinirlendiniz sabah, kendi kendinize şikayet edip durdunuz. Karşınızdaki kişinin bundan haberi bile olmadığı gibi güne kötü başladınız. Gerek var mı?

3. Ana önceliklerinizi tanımlayın. 
   En önemli önceliğiniz nedir? Aileniz, işiniz ya da arkadaşlarınız.. Her konuda ve her durumda ana önceliklerinizi belirleyin. İşinizi yaparken de ana önceliklerinizi belirlerseniz, yapılacaklar listenizi daha başarılı hazırlamış olursunuz.

4. Okuma listenizi düzene koyun.
    En merak ettiğiniz kitaplardan bir liste oluşturursanız, hem okuma alışkanlığınıza bir faydası olur hem de uzun uzun listelerden kurtulursunuz.

5. Kıyafetlerinizi ayıklayın.
    Sanırım en çok bilinen minimalizm örneği budur. Ama zaten bunu senede iki defa yazlık - kışlık kapsamında yaparız. Hatta ayırdığımız kıyafetleri bağışlayıp, iyilik yaptığımız için kendimizle gurur duyarız. Yeni bir şey mi, hayır! 😊 Ama ruhen oldukça rahatlatıcı.




6. Sevmediğiniz insanları takip etmeyin ve görüşmeyin. 
    Sevmediğimiz insanlarla yaptığımız her konuşma, gördüğümüz her paylaşım bize bir parça mutsuzluk katar. Bir insanı sevmeyip, takip etmek günümüzün en saçma ama en çok yapılan hareketi. Bile bile lades deyip, kendimizi huzursuzluğa sürüklüyoruz.

7. 24 saat boyunca hiçbir şey satın almayın.
    Yapılabilir gibi gelse de o gün almadığınız şeyleri bir gün sonraya bırakıp, almaya kalkışmayın bence. Gerçekten isteyip, istemediğinize veya ihtiyacınız olup, olmadığına karar verirseniz; daha sağlıklı bir alışveriş yapabilirsiniz.

8. Sabah ritüeli oluşturun.
    Güne erken başlayıp, kendinize bir plan oluşturun. Mesela, ufak bir egzersiz yapın, duş alın, günlük köşe yazılarını okuyun, vs. Sabah ritüelinde zamanı kendinize ya da sevdiklerinize ayırırsanız, güne enerjik ve mutlu başlarsınız.

9. Yürüyüş yapın.
    Her gün olmasa bile haftada iki - üç gün yürüyüş yapın. Hem sağlık için hem de doğanın farkına varabilmek adına adım atın. Bu sürede teknolojiden uzak durmak iyi hissetmek için büyük bir adım olur.

10. Bildirimlerinizi kapatın. 
     Telefon bildirimleriniz olur, bilgisayar bildirimleriniz olur. Kapatın hepsini. İnanın daha özgür hisettiriyor. Uzun bir süredir sosyal medya hesaplarımın tamamının, mail ve konuşma uygulamalarının da bir kısmının bildirimleri kapalı. Bildirim geldiğini görmediğim için illa bakma hissi duymuyorum. Yani üzerimde herhangi bir baskı yok. Bir günlük bir denemeden kimseye zarar gelmez bence 😊



Hayatımızda bir şeyleri değiştirmek, istediğimiz hale getirebilmek elimizde, dememe gerek yok çünkü bunu biliyoruz. Sadece nereden başlayacağımızı bulmak da zorlanıyor, başlamak için 'motivasyon'umuzu bulamıyoruz. Aslında bu da içimizde. İstemek başarmaya bir adımdır bence.

'Sade ama basit olmayan, yalın ama yavan olmayan bir güzellik anlayışıdır minimalizm' demiş, Hegel. Bence güzel de demiş. Sadeleştirip, içini dolduralım hayatımızın.

Sağlıkla ve Sevgiyle Kalın!

You Might Also Like

2 yorum

  1. Ne güzel sınıflandırıp anlatmışsın. Birçoğunu ben de yapıyorum özellikle sosyal medya hesaplar kısmını. Hiç sebep yokken en az 2 ayda bir 10-20 gün arası donduruyorum. Bildirim kısmında da haklısın, onu da 1 yıldır uyguluyorum. Gerçekten insan rahatlıyo uzak kalınca. Hatta çok şaşırıyolar bunu uygulayınca, nooldu kötü bir şey mi diyrnler çoğunlukta. :)) O kadar alışılmış ki günde bilmem kaç kere hesaplara girmeye. Aileye, arkadaşlara, dergilere, kitaplara, filmlere daha çok vakit kalıyor. Bu da daha çok huzur demek dediğin gibi! Ben bir de her gün dizi/film izlememeye çalışıyorum. Çünkü bir süre sonra zevk almamaya başlıyorum, sanki alışkanlıkmış gibi hissediyorum. Aa bir de zararlı yiyecekleri azalttığım günler haftalar oluyor ya da hiç kahve içmediğim koca birkaç gün. Kelimelerine, aklına sağlık! Sevgiler ♥

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok Teşekkür ederim ♥ Çok bunaldığım zaman donduruyorum ben de sosyal medya hesaplarımı uzak kalmak iyi geliyor. Zararlı yiyecekleri azaltma konusunda sanırım biraz başarısızım. Ara ara yapabilsem de tamamen çıkaramıyorum hayatımdan özellikle de cips! :( Sevgiler ♥

      Sil