52 Hafta 52 Değişim - 1. Her Gün İhtiyacın Olan Suyu İç!

23:49

Herkese Merhaba,

Hepimiz hayatımızda bir şeyleri değiştirmeyi istiyor fakat bir türlü harekete geçemiyoruz. Nedense hep adım atmak zor geliyor ya da birilerinin destek olmasını bekliyoruz. Sanırım başkalarından aldığımız motivasyon bizi daha rahat harekete geçiriyor. Çünkü 'gaza gelmek' için hep başkalarından ilham bekliyoruz.

Hazır yeni bir yıl geliyorken istediklerimize ulaşabilmek, daha güzel bir hayata adım atabilmek ve bir şeyleri değiştirebilmek için adım atalım istedim ve bunu önce kendi içimde başlatmaya karar verdim.

52 hafta var önümde ve 52 küçük değişiklikle hayatıma yön vereceğim. Her pazartesi yeni bir görevle başlayacak, pazar akşamına kadar bu görevi başarıyla tamamlarsam yeni hafta yeni bir görev olacak tamamlayamazsa aynı görevi devam ettireceğim. 7 gün boyunca aynı şeyi yapabilmek kolay geliyor kulağa. Fakat bir şeylere başlayıp, 3. günde bıraktığınız oldu mu? Benim oldu. İtiraf edin sizin de oldu. Çünkü vücut için 3 gün, 72 saat, önemli bir süre. Spor yaparsak etkisi 3 gün sonra kaybolur. Bu yüzden minimum haftada 3 gün spor yapılması önerilir. Vücut durumu idrak ediyor ve 'hadi toparlan bir şeyler değişiyor' diyor.  Bu değişimlerde önemli olan tabii ki diğer haftaya geçtiğimde yine istikrarı sağlamak olacak. Bir önceki hafta yaptığım şeyi aynı istikrarla yapmak, yeni görevi sonuçlandırmak kadar önemli ama arada fire vermek çok sorun değil.

Benimle beraberseniz veya bir şeyleri değiştirmek istiyorsanız, treni ister başından yakalayın isterseniz de değiştirmek istediğiniz bir görevde bana katılın hiç fark etmez. Yeter ki bir şeyleri beraber değiştirelim ☺

İlk hafta - 3 Aralık 2018

Her gün ihtiyacın olan suyu iç!

Suyun önemini hepimiz biliyoruz ama içmiyoruz. İçenlere de gıptayla bakıyoruz. İki günü sadece 1 bardak su ile geçirdiğimi bildiğim için ilk başlayacağım görev bu olacak. 
Çünkü düzenli su içtiğim halimle, içmediğim halim arasında inanılmaz bir fark var. Biri yataktan neredeyse dans ederek kalkarken, diğeri yatağıyla yorganıyla yola çıkmaya hazırlanıyor. Sırf bu ruh hali değişimi bile bir etken olmalı aslında.

İyi güzel de nereden bileceğim ne kadar su içeceğimi değil mi? Bu oran kiloya, yaşa, yaşadığımız iklime hatta hareketliliğimize bile bağlı olarak değişiyor. Özel bir hesaplama yöntemi de yok bence. Amacım sadece su içmek olduğundan dolayı bir uygulama kullanıyorum.

Drink Water

Uygulamayı ilk yüklediğimde üyelik oluşturmamı istiyor ve kilomu soruyor. Böylece ortalama olarak içmem gereken miktarı belirliyor. İçtikçe de işaretliyorum. Drink Water kısmına her bastığımda su miktarı yukarıya çıkıyor ve o başarma hissi en güzel motivasyon kaynağı oluyor. 

Ben yarından itibaren 7 gün boyunca sadece bu göreve odaklıyım. Ya siz? Var mısınız benimle beraber su içmeye ve bol bol tuvaletleri ziyaret etmeye? ☺☺ İyi yanından bakmakta fayda var her gidiş gelişimizde adım attığımız için hareketlilik oranımızı da arttırmış oluyoruz. 

Aşağıdaki çizelgenin çıktısını alabilir, görevlerinizi onun üzerinden takip edebilirsiniz. 7 değil 8 kutucuk var bu da başarıyla bitirdiğiniz her görev için bir yıldız koymak demek 👊


Önce kendimizi, sonra da dünyayı değiştirelim hadi!
Instagram hesabım üzerinden görevin aşamalarını takip edebilirsiniz ya da bana destek çıkabilirsiniz ❤

Sevgiyle ve sağlıkla kalın ❤

Benzer Yazılar

10 Yorum

  1. Ne zaman böyle bir karar versem hep yarı yolda bırakıyorum :(.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de o kadar çok kez yarıda bıraktım ki artık yeter dedim :) bir şeyler başlangıç olsun artık :)

      Sil
  2. 52 hafta 52 değişim güzel bir şey. Umarım istediğiniz her şeyi yapıp yaşam tarzı haline getirebilirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim :) umarım bu defa olacak gibi :)

      Sil
  3. Su genclik guzelligin ilk adımı asla ihmal edilmemeli :) hedeflerinize en kısa sürede ulasmanız dilegimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bunu bilmeme rağmen hayatıma entegre edemiyordum fakat bu kez olacak umarım :)

      Sil
  4. Umuramım yapmak istedikleriniz dilediğiniz gibi gerçekleşir.

    YanıtlaSil
  5. Düzenli su içmek dışında hiç bir şeyi düzenli yapamıyorum maalesef 😖

    YanıtlaSil