Uyanmak İstemiyorum!

18:31

Herkese Merhaba,


Hiç farketmeksizin hepimizin en zorlandığı konu; güne başlamak..
Kimimiz suçu 'sabah insanı' olmamasına yorarken kimimiz de 'bu gece kesin erken yatacağım' sözleriyle sürünerek çıkar yataktan. 


Ben de alarmı kalkış saatinden yarım saat önceye kurup uyanmaya çalışan gruptanım ki yalnız olmadığımı biliyorum. Defalarca ertelenen alarmların dili olsa da konuşsa..
Bu durumdan artık o kadar rahatsız olmaya başladım ki uzun uzun araştırdım. Araştırma sonuçlarını sadece kendime saklamanın bencillik olacağına inandığım için yazmaya karar verdim. 
Güne iyi başlayabilmek için ilk atmamız gereken adım; düzenli olmakmış..
Nasıl bir düzen peki bu?
Her gün aynı saatte uyanmak.
Evet, haftanın her günü aynı saatte uyanmak. 
Aslında kulağa biraz zor geliyor. Hafta içi iş ya da okul gereği bir şekilde belirli bir saatte kalmak zorundayız ama ya hafta sonu? Hafta içi yetişmem gereken onca yer varken kendime ayırdığım zaman haliyle kısıtlı oluyor. Sadece iki gün olan hafta sonu ise kendim için yapmak istediğim aktivitelerle dolup taşıyor. Yani demem o ki zordan kolaya dönebilir bu olay. Kendime daha çok vakit ayırabilme fikri gözlerimden kalpler fışkırtabilir çünkü bazen yapacağım hiç bir işi yetiştiremiyor ve 'keşke gün 7/24 'ten daha fazla olsa' diye söylemlerde bulunuyorum. Bu şekilde düşününce ' Evet, yapabilirim' diyorum. 
Düzen kendisiyle beraber, bu yaşıma kadar hiç beceremediğim bir durum olan 'planlı olma'yı getiriyor. Bir gece öncesinden ya da bir hafta öncesinden zamanımızı planladığımızda; sabah işe nereden başlacağımızı bilerek uyanmak daha bir motive ediciymiş. Evet daha önce hiç planlı olamadım. Ama iyi bildiğim bir şey varsa da sabah yığınla işim varken, hangisinden başlayacağımı kafamda oturtamadıysam yataktan çıkamıyorum. Hatta yorgana daha çok sarınıyorum. Bunu düşününce kafama yatmadı değil. 
Tamam, saati kurdum, bir gün önceden günü de planladım ee sonra?
Sonrası iyilik sağlık :)
Ciddiydim..
Planlı olamasam da oturttuğum bir rutinim var aslında; saat kaç olursa olsun uyandıktan sonra yüzüme buz sürüyorum. Yapılan açıklamalara göre cildi sıkılaştırdığı söyleniyor ki ben henüz etkisini göremedim fakat çok güzel kendime gelmemi sağlıyor. 
İşte yukarıda bahsettiğim iyilik kısmı burada devreye giriyor; kendimiz için yapabildiğimiz her şey iyiliğimize inancından yola çıkarak bize iyi gelebileceğine inandığımız bir sabah düzeni oluşturmalıyız. 
Mesela;
Kısa bir meditasyon ya da pilates yapabiliriz. 
Duş alabilir ve sonrasında nemlendirici ile kendimizi şımartabiliriz. 
Sıra geldi günün en önemli öğünü olduğu ezberletilen kahvaltıya. Hiç bir zaman 'sabah insanı değilim' diye bir cümle kurmadım ama 'kahvaltı insanı değilim' cümlesini defalarca kurdum. Pazar kahvaltısı hariç kahvaltı hep gereksiz geldi bana. Sabahları tercihim ya kahvedir ya da yeşilçay. (Anneme ya da babama yakalanmadan çıktığım sabahlarda!) 
Yaptığım çok sağlıklı değil farkındayım. Bu yüzden siz de benim gibiyseniz eğer tavsiyem; Smoothie'ler. En azından hem besleyici hem de oldukça sağlıklı. Güne daha hızlı başlamamızda ise oldukça etkili gibi görünüyor. 
Ciddiyim demiştim. İyiliği de sağlığı da yazmış oldum :)
Tüm bunlara rağmen hala uyanmak bir işkenceyse sizin için bir de müzik ile başlamayı deneyin derim..
Bir kaç nacizane önerim,


Eminim aklıma gelmeyen daha bir çok şarkı vardır ama listelediklerim, hep dinlediğim ve çevremdekilere zorla dinlettiklerim yani etkisi kanıtlandı. 
Bu yazıyla beraber artık beni çok bunaltmış olan düzensizliğime de bir nokta koymayı planlıyorum. 21 gün boyunca yediğim, içtiğimden attığım adıma kadar not edeceğim bir defter edindim. Günü gününe her şeyimi not edeceğim.
Ben de herkes gibi Pazartesi takıntılıyım. Yarın benim için yeni bir Pazartesi olacak siz de bana katılmak ister misiniz? 
Kendi planımı twitter hesabım üzerinden paylaşacağım, aşağıya bırakacağım link üzerinden kolaylıkla ulaşabilirsiniz. 
Neden 21?
Bilimsel olarak vücudumuzun bir alışkanlığı kazanabilmesi için 21 güne ihtiyacı varmış. 21. günün sonunda biz yapmak istemesek bile vücut o şeyi yapmaya zorluyormuş. 
Böyle okumuştum bir yerde, denemesi bana kaldı :)
Bu arada bu hafta içinde yayınlanacak olan ikinci yazımda Smoothielerle ilgili olacak şimdiden ilgilenenlere duyurmuş olayım. 

Sevgiyle ve Sağlıkla Kalın :)

Günlük Planım 19.10.2015



Benzer Yazılar

0 Yorum