Değişiyorum..

15:41



Merhaba,
Biliyorum ki söz verdiğim gibi günlük planı uygulayamadım ve uygulayamadığım gibi aynı hafta için söz verdiğim smoothie yazısını da yayınlayamadım. Bu ara biraz zor bir dönem geçiriyorum. Çoğu insan bu tür zamanlarında kendilerini adapte edecek ya da motive edecek çeşitli yollar bulurken, ben kendi kabuğuma çekilmeyi tercih ediyorum. Bu durumdayken de varoluş amacımdan, neler istediğime kadar her şeyi düşünüyorum. Bu aslında planlı yaptığım bir durum olmuyor. Sadece kendi kabuğuma çekilirken bir an önce bu durumdan kurtulmanın yollarını arıyorum kendi içimde. Bu yüzden de gelecek planlarım, varoluş amacım gibi düşüncelerin arasından kendime tutacak bir dal arıyorum.
Bu defa düşüncelerimi daha farklı bir yöne götürüp, zaten kısıtlı olan süremi daha dolu dolu ve daha faydalı geçirmek adına kendime bir liste yapma ihtiyacı hissettim. Belki de her şeyi listelemeyi sevdiğim için böyle bir ihtiyaç doğdu, bilmiyorum. Umarım size de bir faydası olur..

    - Nefes al.. En derininden, tüm hücrelerin hissetsin yaşadığını. 'Şükürler olsun, hayattayım' türünden bir nefes al. Canın sıkıldığı anda, kızgın hissettiğinde, çaresiz kaldığında, tıkandığında, yalnız hissettiğinde..
    - Affet.. Herkesi, her şeyi affet.. Ama unutma. Kin tutma, sadece yapılanı unutma. Tekrar canının yanabileceğini unutma.
    - Hastalandığında ya da zora düştüğünde önem verdiğin hiç bir madde seninle olmayacak. Ne yazık ki kırdığın kalpler de yanında olmayacak. Kırma kimseyi.. Sevmediklerinden uzak dur ama kırmadan.. Maddeye değil maneviye önem ver.
    - Mucizelere inan. Beklenmedik şeyler olacaktır hayatında. Seni bekleyen mutlaka bir mucize vardır.
    - Empati kurmayı öğren. Kimisi için zordur ama öğrenilmesi gerekir. 'Ben onun yerinde olsam ne hissederdim?' den daha önemli bir cümle yok bence.
    - İyi şeyler zamanı gelince olur. Unutmamam gereken tek madde belki de. Siz de benim gibi sabırsızsanız, istedikleriniz bir an önce olsun diyorsanız; bu maddeyi özümsemelisiniz. İlla olsun dediğimiz ne varsa o an istediğimiz gibi olmayacak. Olsa bile bir süre sonra aslında o kadar da çok istemediğimizi farkedeceğiz. O yüzden bir şeyleri zamana bırakıp, zamanla olmasını beklemek daha iyi gibi. Denemeden bilemeyiz.
     Liste biraz fazla Pollyanna'msı gelmiş olabilir, fakat içimizdeki olumsuzlukları yok edebilmenin tek yolu sanki.. Bu liste iyi hissedebilmemiz için iken bir de bunun dolu dolu kısmı var;

- Her akşam yatmadan önce mutlaka 10 sayfa dahi olsa kitap oku.
- Erken uyan. (geçen uyanmak depresyonel bir etki bırakıyor insanda. Kanıtlandı! )
- Kısa da olsa bir egzersiz rutini oluştur.
- Hayatınla ilgili bir rehber oluştur. Neler istediğini, neler beklediğini, neler planladığını belirle.. Hatta kim olduğunu yazarak başla.
- Bir strateji oyunu oynamayı öğren.
- Kötü olduğuna inandığın alışkanlıklarını değiştir.
- Her gün seni o gün gülümseten ya da iyi hissetmeni sağlayan şeyin fotoğrafını çek.
- Yeni bir dil öğrenmeye çalış.
- Her güne 'Bugünkü amacım ....... ' cümlesini tamamlayarak başla.
- Daha önce deneyimlemeye çekindiğin ne varsa onu dene.

.... Liste uzar.. Peki sizlerin katmak istedikleri nelerdir? Benimde şöyle bir fikrim veya formülüm var diyebileceğiniz neler var?
Yorumlarınızı bekliyorum..
Sevgiyle ve huzurla kalın..
En yakın zamanda görüşmek üzere..


You Might Also Like

0 yorum