Motivasyon Mu?

14:47




Merhaba,

Çocukluğumdan bu yana kitap okumak; bambaşka dünyaların kapısını aralamaya eşdeğerdir. Instagram hesabımı takip edenler bilirler, etrafımda mutlaka bir kitap bulunur. Okumayı da okuduklarımı paylaşmayı da severim.
Bu aralar Ralph S. Marston'un yazdığı Günde Bir Doz Motivasyon kitabını okuyorum. Kitaptan beğendiğim bir kısmı sizinle paylaşmak istedim. Siz de benim gibi motive olmakta zorlanıyorsanız, bu kitapla ufak da olsa bir adım atabilirsiniz.

Ralph, verimli ve doyurucu bir güne başlayabilmemiz için bir kaç öneri de bulunuyor:

- En isteksiz olduğunuz işleri ilk sıraya koyun.  Kafamızda planlamış olduğumuz yapılacaklar listemizin başına, yapmak için sabırsızlandıklarımızı değil de yapmaktan kaçındıklarımızı koymamız onları ertelememizi engelleyecektir. Ayrıca bu şekilde sabırsızlandığımız işleri de daha bir verimli yapabiliriz.

- Korkularınızla yüzleşin. Bugün yapmaktan korktuğumuz ne varsa yapacağımız bir gün olsun mesela. Aramaktan korktuğumuz, gitmekten korktuğumuz ya da yemekten korktuğumuz ne varsa onu yapalım. Korktuğumuz konuların üzerine gidersek üzerimizde hiç bir hükmünün kalmadığını görebiliriz.

- Hoşlanmadığınız birine fazladan iyi davranın. Beni en çok etkileyen madde buydu aslında. Çünkü bazen insanların, bir davranışının antipatik gelmesinden dolayı tüm iyi hareketlerine takabiliyorum. Ralph'in bu konudaki önerisi ise, önyargıyı bir kenara bırakıp, sevdiğimiz biri gibi davranırsak aslında sevmememiz için bir sebep kalmadığını görebileceğimizi belirtiyor.

- Bir şeyi yaparken her zamankinden farklı bir yol izleyin. İşe daha önce hiç kullanmadığımız bir yerden gidebiliriz ya da daha önce hiç dinlemediğimiz tarzda müzik dinleyebiliriz. Çünkü bir süre sonra ister istemez monotonluğa bağlıyoruz ve bunun bizi etkilediğini göremeyebiliyoruz. Bu yüzden arada sırada yaptığımız değişiklikler hem keşfetmenin güzelliğini hem de monotonluğun etkisinden kurtulmamızı sağlar ki bu da daha verimli ve daha huzurlu bir gün yaşamamızın bir basamağıdır.

Bir şeyleri yapmaktan korkmak, bize bir fayda sağlamadığımı gibi önyargılı olmamıza da sebep olur. Bu yüzden bir şeyleri denemekten korkmamalıyız.
Bu arada Ralph her gün için çeşitli mottolar yayınlıyor.
Websitesini bırakıyorum ilgilenmek isteyenleriniz için..
http://greatday.com/
Siz neler düşünüyorsunuz bu konuda? Hayatımızı ve düşüncelerimizi değiştirmek mümkün mü?
Yorumlarınızı ve maillerinizi bekliyorum..
Sevgiyle ve huzurla kalın..
En yakın zamanda görüşmek üzere..

Benzer Yazılar

2 Yorum

  1. Yıllardır tıpkı yukarıda yazdıklarını yapıyorum. Hiç yılmadan yorulmadan denrmekten hiç vazgeçmiyor her güne yeni bir yaklaşım ve paylaşimlarla başlıyorum. Bazen başarıya ulaşıyor bazen başarısızlığı da tadıyorum. Ama yeni gün yeni umutlarla dolu diyerek tekrar tekrar ve tekrar deniyorum. Yemediğim birşeyi yemek konusunda pek aynı şeyleri söyleyemem ama bana bunu sağlayabilecek bazı insanlarla tanıştığim olmadı da değil. Bazen çok güzel olduğu için bazen sevdiğim için yeni şeyler tatmışlığım oldu yani. Kesinlikle bu konuda aynı fikirlere sahibim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir an çok mutluyken, bir an mutsuz olabiliyoruz. Ama hepsi hayatın bir bütünü öyle değil mi? Deneyimlemiş birinden yorum almak beni çok mutlu etti. Umarım bundan sonra deneyimleriniz hep başarılı sonuçlanır..
      Teşekkür ederim,
      Sevgiler..
      :)

      Sil