Yulaftan Krakere...

18:31

Herkese Selam,

Senenin başından beri sağlıklı yaşamaya çalıştığımı artık ezbere biliyorsunuz. Genel olarak yediklerime dikkat etsem de zaman zaman epey sapıttığım oldu. Fakat iki gündür işlenmiş hiçbir gıda, ekmek, şeker, kahve tüketmemeye dikkat ediyorum. Daha radikal bir şekilde. Tanıyanların çok iyi bildiği bir zaafım var ki reklamını bile görsem bakkala koşacak duruma gelirim. Cips! Hele bol baharatlı olanları. Neyse uzatmamalıyım.

Dün gayet iyi giderken, bugün bir anda gözümün önünden cipsler geçmeye başladı. Sanki yoksunluk krizi gibi. Hatta salçalı ekmek yemeyi bile düşündüm. Baktım olmayacak soluğu mutfakta aldım.

Geçen markette yulaf unu görmüştüm. Önce bir su bardağı yulafı blenderdan geçirerek yulaf unu yaptım.



Sonra da kraker :)

Malzemeler

1 su bardağı yulaf unu,
1 yumurta,
1/2 çay bardağı süt,
1 paket kabartma tozu,
Biraz tuz, zencefil, zerdeçal, karabiber, kekik, pulbiber.

Bu ölçülerle 9 adet kraker elde ettim.
Tüm malzemeleri geniş bir kapta karıştırdım. 140 derecede önceden ısıtılmış fırında 15 dakika pişirdim. Yağlı kağıt en büyük kurtarıcılarımdan biriydi. Kabartma tozunu ister kullanın ister kullanmayın pek bir fark yaratmıyor bana göre. Baharatlar ise tamamen zevkinize kalmış. Tam bir baharatlı kraker gibi tadı benden söylemesi. Tek kusuru yulafım gluten içeriyor. Abartmadan atıştırmalık olarak yediğim sürece problem yok sanırım.

Sevgiyle ve Sağlıkla kalın :)

Benzer Yazılar

0 Yorum