Ne Buldum? - Şubat

09:30

Herkese Merhaba

Sanırım her anlamda dolu dolu bir Şubat ayı geçirdim. Ocak ayına oranla bu ay iki kitap bitirdim ve 'Yetmez ama evet' dedim. Uzun zamandır pek yapamadığım bir durumdu.

Aylar aylar önce bir sitede duyup merak ettiğim bir kitap olan Jane Austen Kitap Kulübü, beklentimi karşılamadı desem yeridir. Çevirisini beğenmediğim gibi, kopukluklarda fazlaydı. Kitap, 6 kişinin bir araya gelerek Jane Austen kitaplarını konuşmalarıyla başlayıp ilişkilerini gözden geçirmeleriyle bitiyor. 'Bu çok saçma' dediğim yerler oldu. Hatta yarıda bırakmayı bile düşündüm. Kısacası beni pek cezbetmedi.

,

Cinayet romanlarını sever misiniz? Ben bayılırım. Benim için cinayet romanı demek Tess Gerritsen demektir. Cinayet romanı okumaya onunla başladığım için mi yoksa yaşattığı gerilimi mi seviyorum bilmiyorum. Ama severek okuyorum ve okumaya da devam edeceğim. Hatta şu an başka bir kitabını okuyorum ama ondan Mart yazısında bahsedeceğim :) Şubat ayı içerisinde okuduğum Proje: Ölümcül Virüs kitabı Tess'in farklı bir yönü bence. Çünkü Tess'in kitapları ikiye ayrılıyor: Rizzoli ve diğerleri.. Rizzoli'ler bolca kanlı ve heyecanlıyken, diğerleri grubundakiler aşkı yoğun olarak hissettiriyor gerilimin dışında. 'Kitap güzel miydi?' Evet derim. Ama aman aman bir gerilim hissetmedim ve iki gün bile sürmeden bitirdim. Kafanızı boşaltmak ya da yolculuk için tercih edilebilecek bir kitap bana kalırsa. Konu olarak ise arkadaşının evine giderken kaza yapan bir kadının çarptığı adamla olan aşkını ve adamın peşindekilerden kaçmalarını anlatıyor.

Rizzoli demişken bu öneriyi yapmadan geçemem sanırım. Tess'in kitaplarından esinlenerek yapılmış ve şu an 6. sezonda olan Rizzoli & Isles dizisini gerilim, suç gibi konuları seviyorsanız kesinlikle izlemelisiniz. Dizinin varlığını öğrendiğimde üç günde tüm sezonlarını bitirmiştim. Şubat yazımda yer almasının sebebi ise 3 yeni bölümü gelmiş olması. İlk bölümler bir fazla gerilim yüklü olsa da bir şans verin derim.

Bu ay bildiğiniz üzere Oscar aday filmlerini izledim ama onun dışında sevdiğim ve hayatımda ne zaman eksik noktalar olsa onları tamamlamamı sağlayan Ye, Dua Et, Sev filmini tekrardan izledim. İtalyanca öğrenme isteğimi arttıran ve İtalya'ya İzmir kadar aşık olmama vesile olan tek film. İzleyenleriniz bilir bir sahnesinde 'Kelimesini Arayan Kadın' sözü geçer. Ben de kelimemi arayan kadınlardanım ve sanırım onu bulmak üzereyim :) Biraz uzun bir film ama izleyin derim.

Bu ay neredeyse metroda oynamama vesile olacak bir şarkıyla tanıştım. Jain - Come Sözleri de bir o eğlenceli. Diğer bir şarkı ise aslında 2012 yılından beri bildiğim ama çok uzun zamandır dinlemediğim Demet Evgar - Farketmeden. Sizce de çok huzurlu değil mi sesi? Elini neye atsa başarıyla sonuçlandırabilen insanlardan bence Demet Evgar.

Her sabah düzenli olarak farklı kitaplardan bölümler okumak ister miydiniz? Aralık ayında faaliyete geçen ve her sabah düzenli olarak size kitaplardan pasajlar atan bir grup var desem. Muhtemelen kitaplarla arası iyi olan herkes neyden bahsettiğimi anlamıştır şu an. Bir Yudum Kitap Tek yapmanız gereken şey; abone olmak. Her sabah yeni bir kitapla tanışmak beni mutlu ediyor açıkcası.

Bu ay iki yeni yer keşfettim ve ikisi de çevremdekilere şiddetle önerdiğim yerler oldu. Varuna Gezgin; adında da olduğu gibi tamamen gezmeyi sevenler için. Dünya'nın her yerinden bir parça bulabileceğiniz bir yer ve personelin ilgisi kesinlikle mükemmel. İki katlı olan binanın hemen hemen hiç boş duvarı yok. Kartpostallar, broşürler, çıkartmalar, vs.. Alkol almayı seviyorsanız eğer; çeşitli ülkelerin biraları da var. Kararsız kaldığınızda garsona sorup önerisini alın, pişman olmayacağınız garanti.
Diğer bir yeri ise bence artık bilmeyen yoktur; Türk Alman Kitabevi Cafe Tamamen huzur dolu bir mekan. Bitki çayını içerken kitabını okuyabileceğin, İstiklal Caddesi'nden geçenleri izleyebileceğin şahane bir yer. Tasarım için seçilen renkler, objeler bile huzur veriyor insana. Gitmediyseniz en yakın zamanda gitmenizi tavsiye ederim.
İki mekanda Şişhane metrosuna çok yakın olduğu için herhangi bir ulaşım sorunu da yaşamazsınız.

Siz nerelere gittiniz, neler okudunuz, neler yaptınız?
Sanırım yine epey uzattım.
Buraya kadar sıkılmadan okuyanlarınıza teşekkürü bir borç bilirim :)

Sevgiyle ve Sağlıkla Kalın :)

Benzer Yazılar

0 Yorum