52 Hafta 52 Değişim - 8. Her Güne Bir Kayıt!

00:19

A Herkese Selam,

İki aydır düzenli bir şekilde değişim yazıları yazıyorum. 52 haftada hayatımda büyük şeyler değişiyor mu bilmiyorum ama bu bile bir istikrar sağladığımın kanıtı. 

Geçen haftanın görevi ile yapmam gereken işleri az biraz da olsa düzene sokup, hafiflettim. Bu yüzden her güne başlarken ufak bir yapılacaklar listesi oluşturuyorum. Bazen daha ayrıntılı, bazen daha üstünkörü. Ama ne yapmam gerektiğini bildiğim için günümü rahatlatıyor. Mesela yapmam gereken çok iş olduğu için kendimi her daim gergin hissediyordum ve bu yüzden ne kitap okuyabiliyor ne de bir şeyler seyredebiliyordum. Ama pazar gününü ardarda 5 bölüm Gilmore Girls izleyerek geçirdim ki hiç rahatsızlık duymadan. 

Yeni haftaya başlarken kendimi biraz daha geliştirmek istiyorum artık. Mesela müzik dinlemeyi seviyorum ama Spoify'da devamlı aynı şarkıları dinlemekten bunaldım. Radyo dinlemek ise her an ruhumu doyurmayabiliyor. Birkaç ay önce podcast dinlemeye başlamıştım. 




Podcast nedir derseniz? Podcasting, çoğunlukla dizi halindeki dijital medya ürünlerinin internet üzerinden -genellikle feed yoluyla- bilgisayar ve taşınabilir cihazlara indirilebilecek şekilde yayınlanması. Bu şekilde indirilmiş dosyalara ise podcast denir. 

Yani artık sabah işe giderken ya da işten dönerken, trafikte geçen zamanı daha anlamlı hale getireceğim. 

Yeni görev geliyor!

8. Görev; 21.01.2019 - Her Güne Bir Kayıt!


Dinleti olarak adlandırdım ama bu bir podcast de olabilir TED konuşması da olabilir. Hatta TED konuşmalarına yönelmek istiyorsanız bu yazıdakilere mutlaka bakın derim. 
Her gün bir podcast ya da TED konuşması ile yeni bir şey öğrenip, yeni bir farkındalık kazanacağım. Bu şekilde zamanı daha etkili kullanabileceğimi de düşünmüyor değilim. Ayrıca İngilizce konuşmaları dinlemek, kulak aşinalığı sağlayacağı için her gün pratik yapamayan biri için güzel bir deneme olacaktır. 

Podcast dinleyebilmek için özel uygulamalar indirmeniz gerektiği gibi telefonunuzda Spotify varsa oradakilere de bakabilirsiniz. 
iPhone kullanıcılarının özel bir uygulama indirmesine gerek yok eğer silmediyseniz, telefonunuzda zaten yüklü olması lazım ama Android kullanıcıları için Castbox uygulaması ile çok güzel podcastler dinleyebilirsiniz. 

- Annemin Plakları
- Girişimci Muhabbeti
- The Documentary
- Filozofun Yolu 

gibi kayıtlar benim severek dinlediklerim. Varsa sizin de önerileriniz yorumlarda buluşalım. 

Sevgiyle ve sağlıkla kalın ❤

Bir de blogta kalmak ve yazılardan haberdar olmak için yandaki 'E-Mail Gönderelim' kutucuğuna mail adresini bırakmayı unutmayın!

1. Her Gün İhtiyacın Olan Suyu İç!
2. Günü Erken Karşıla!
3. 25 Sayfa Kitap Oku!
4. Daha Fazla Hareket!
5. Plastik Poşete Hayır!
6. Cebindeki Bozuklukları Kumbaraya At
7. Günü Planla! 



Benzer Yazılar

0 Yorum